LEGO satser digitalt: Nyt Fortnite samarbejde baner vejen for fremtidens leg

LEGO Holding, der blev etableret af KIRKBI A/S i januar 2025 for at samle alle LEGO-mærkede aktiviteter under én ledelsesstruktur, har annonceret oprettelsen af en ny enhed, LEGO Digital Play. Denne enhed vil operere uafhængigt af LEGO Koncernen og fokusere på at udvikle innovative digitale legeoplevelser ud over de nuværende tilbud. LEGO Koncernen vil fortsat investere i eksisterende LEGO-partnerskaber og titler, herunder LEGO Fortnite.

Til at lede den nye enhed er Aaron Loeb blevet udnævnt som præsident for LEGO Digital Play. Han vil rapportere direkte til Niels B. Christiansen, CEO for LEGO Holding. Aaron Loeb bringer over 30 års erfaring fra spilindustrien med sig, hvor han har etableret og ledet studier samt lanceret succesfulde spil baseret på populære intellektuelle ejendomme. Han har tidligere været Chief Business Officer hos Scopely og præsident for FoxNext Games, hvor han overvågede udviklingen af spil som MARVEL: Strike Force og spil baseret på Avatar, The Simpsons og Aliens.

Niels B. Christiansen udtaler: “LEGO klodsen vil altid være kernen i brandet. Men gaming og digital leg fortsætter med at vokse stærkt. Flere børn spiller online, og gaming tilbyder muligheder for at nå flere børn med innovative legeoplevelser. LEGO brandet ønsker at bidrage til at skabe virkelig ekstraordinære, sjove, positive og sikre oplevelser for fremtidige generationer af børn.”

Aaron Loeb tilføjer: “LEGO klodser har altid været en kilde til leg i mit liv. At bygge en ny enhed dedikeret til at tilbyde spillere over hele verden legende, magiske LEGO-oplevelser er sandsynligvis en af de mest spændende muligheder i spilindustrien.”

LEGO Digital Play vil have base i London og planlægger at etablere kontorer i både USA og Europa.

Denne udvikling understreger LEGO Holding’s engagement i at udvide LEGO brandet ind i det digitale univers og skabe nye, innovative legeoplevelser for børn og voksne verden over.

Kilde:

kirkbi.com